Wekelijkse lessen – jaarprogramma

Lesdagen en tijden

Het hele jaar door worden er in Makkum doordeweeks lessen gegeven op dinsdag, woensdag en vrijdag.
De lessen op dinsdag zijn gereserveerd voor de startende leerlingen.
Aanvang: 9.00 uur
Einde: 17.00 uur
Lunchpauze: 12.30 uur – 13.30 uur

Het schooljaar wordt vanaf 01-01-2022 verdeeld in trimesters van steeds 13 weken. In elk trimester worden 4 weekenden georganiseerd, 3 bouwweekenden en daarnaast 1 themaweekend (stokkenbouw of slijpen, vaak in combi met bouwen).

• Trimester 1 loopt van september (week 37) t/m november (week 49)
  • Trimester 2 loopt van december (week 50) tot half maart (week 11) (kerstpauze valt hierin)
  • Trimester 3 loopt van half maart (week 12) t/m half juni (week 24)
  • Laatste les vóór de kerstvakantie is woensdag 21 december 2022, 1e les ná de kerstvakantie is vrijdag 6 januari 2023

Aanmelding

Het aantal deelnemers per dag is m.i.v. 01-01-2022 beperkt tot 12 om iedere bouwer voldoende tijd en aandacht te kunnen geven, op dinsdag (startersklas) is het aantal maximaal 6. Inschrijven doe je door het invullen van het aanmeldformulier. Toelating geschiedt op volgorde van aanmelding.

Het is mogelijk om een vaste dag in de week te komen. Maar dat is zeker geen verplichting. Ook bouwers met onregelmatige deelname-opties kunnen een instrument komen bouwen.

Leskaarten

De school werkt vanaf 01-01-2022 met een arrangementen-systeem waarbij de cursist zich bij aanvang van een trimester vastlegt voor de afgenomen lessen.
Meer informatie in de studentregeling. Bijbehorende tarieven vind je op de tarievenlijst.

Annuleren

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een afgesproken les afgezegd moet worden: je bent ziek of er komt iets tussen. Meld dit zo snel mogelijk via de mail.
Voor alle aanmeldingen geldt dat bij verhindering de betaalde lesgelden niet worden gerestitueerd. In uitzonderlijk gevallen kan een verzoek tot restitutie worden ingediend bij het bestuur van de stichting.
Onderling ruilen is toegestaan maar dient altijd te worden gemeld bij info@vioolbouwschool.nl. De school bemiddelt echter niet.

zie agenda