Vioolbouwweek I

Opleidingsweek voor het bouwen van een strijkinstrument.

De weken staan open voor alle niveaus, van absolute beginner tot bouwers met veel ervaring. De beginners beginnen met het maken van de binnenmal en worden al doende ingewijd. Tegen de tijd dat je de blokken op de mal hebt, heb je al heel wat ervaring opgedaan met gereedschap en aftekengerei. Voor beginners heeft de School gereedschap te leen.
Gevorderden werken aan hun eigen projecten op hun eigen niveau. Zij worden geacht eigen gereedschap mee te brengen, omdat de werkplaats niet voor zoveel bouwers gereedschap herbergt. Voor hen gaat het om de fijne puntjes van het werk: gereedschap echt goed slijpen (vaak een sluitpost!), eenduidig aftekenen, alternatieve methodes leren kennen, de verschillen tussen Duitse en Italiaanse vioolbouw, etc.

13 - 18 augustus 2023
Verlopen!