Jubileum Nederlandse Vioolbouwschool

27 december 2019

Een feestelijke middag ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan van de Nederlandse Vioolbouwschool. Dit was de eerste keer dat de school min of meer grootschalig naar buiten trad. Een feest, maar ook een experiment, en dat vonden we spannend. Wat vonden de musici, en vooral het publiek van onze instrumenten? Het was aan hen om die middag te ervaren of de klinkende resultaten van onze aanpak het tot een geslaagd experiment hebben gemaakt.

Het begon ermee dat Frans Nijman en Trudeke Biermasz ons op zachtaardige wijze ertoe hebben aangezet om aan dit jubileum ruchtbaarheid te geven met een concert.

Door hun aandringen, en hulp bij het aanvragen van subsidies, zijn we ervoor gegaan.

Toen de bal eenmaal begon te rollen, gingen steeds meer leerlingen van de school meehelpen met allerlei zaken. We hebben daardoor een mooie, intensieve tijd met elkaar gehad.

Dank ook aan het kersverse stichtingsbestuur van de van Doniakerk, dat met veel enthousiasme heeft geholpen om deze middag mogelijk te maken.

Jubileum Nederlandse Vioolbouwschool – (met dank aan Freya Fotografie)